ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

فواید جالب خیار که نمی دانید!

خیار یکی از خوراکی های طبیعی بسیار کم کالری است زیرا بخش عمده ای از آن را آب تشکیل داده است و به همین دلیل تمایل به خوردن را کاهش می دهد. همچنین مانع از احتباس آب در بدن می شود و خواص ضد التهابی نیز دارد.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ خیار جز سبزیجات بسیار پرمصرف در دنیاست که  خواص درمانی منحصر به فردی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. 90% حجم خیار را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل بسیار کم کالری است. به علاوه، منبع ویتامین های K، B، C، پتاسیم و منگنز نیز محسوب می شود. این عناصر در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیر دارند و از مشکلات مرتبط با کمبود ریزمغذی ها که معمولا در افرادی که رژیم غذایی نادرست دارند دیده می شود، پیشگیری می کند.
محافظت از مغز
خیار حاوی ماده ضدالتهابی به نام فیستین است که نقش بسیار مهمی در سلامت مغز دارد. به دلیل وجود این ماده، خیار یک خوراکی بی نظیر برای بهبود حافظه و محافظت از سلول های عصبی در برابر آسیب های مرتبط با افزایش سن محسوب می شود.
کاهش خطر ابتلا به سرطان
خیار علاوه بر اینکه مقدار زیادی آب دارد، سرشار از پلی فنول هاست که این آنتی اکسیدان ها ارتباط مستقیمی با کاهش ابتلا به سرطان های سینه، رحم، تخمدان و پروستات دارند. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات غذایی موجود در خیار عملکرد ضد سرطانی بسیار مهمی دارند.
مقابله با التهابات
مقدار آب زیاد خیار مانع از ایجاد احتباس آب در بدن که مهم ترین علت بروز التهابات است می شود. تحقیقات نشان می دهد که خیار می تواند مانع از فعالیت آنزیم های التهابی گردد.
خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
خیار منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست که از جمله می توان به ویتامین C و بتاکاروتن اشاره کرد. این آنتی اکسیدان ها نقش اساسی در تحریک پاسخ ایمنی بدن دارند. فلاونوئیدهای خیار نیز تاثیر مهمی در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی دارد.
خنک کننده دهان
بوی بد دهان معمولا به خاطر باکتری هایی است که بین دندان ها و لثه ها تجمع می یابند ایجاد می شود. خیار می تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند. باید خاطر نشان کرد که مصرف خیار در مقابله با افزایش گرمای معده که یکی از عوامل بوی بد دهان است موثر خواهد بود.
مقابله با استرس
مصرف خیار به خاطر مقدار بالای ویتامین های B موجب کاهش تاثیرات منفی استرس می شود. این ویتامین ها در کاهش اضطراب و همه تاثیرات جسمی و هیجانی ناشی از استرس موثر است.
بهبود سلامت سیستم گوارش
این صیفی خوشمزه حاوی آب و فیبرهای غذایی است که برای عملکرد سیستم گوارشی مفید خواهد بود. مصرف خیار به رفع رفلاکس معده، یبوست و همه مشکلات مرتبط با سیستم گوارشی کمک می کند.
حفظ تناسب اندام
کسانی که می خواهند وزن کم کنند می توانند روی خیار حساب ویژه ای باز کنند. این خوراکی می تواند در کاهش وزن مؤثر باشد زیرا مقدار زیادی آب و ریز مغذی دارد. همچنین کالری کم و وجود فیبرها و آب زیاد باعث شده تا خیار یک خوراکی سیر کننده باشد و تمایل به پرخوری را کاهش دهد. به علاوه خیار به دلیل دفع مواد زائد جمع شده در بدن که مانع از کاهش وزن می شوند، در تصفیه بدن و تنظیم گوارش مؤثر خواهد بود.
بهبود سلامت قلب
پتاسیم موجود در خیار باعث می شود تا در کاهش فشار خون که یکی از رایج ترین علل ابتلا به ناراحتی های قلبی است، تاثیر بگذارد. هر کدام از اندام های بدن برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند، لازم است تا تعادل پتاسیم در داخل و خارج سلول حفظ شود. پتاسیم یک الکترولیت لازم برای بدن است زیرا با سدیم تعامل دارد تا انتقال تکانه های عصبی، انقباضات ماهیچه ای و عملکرد قلب کنترل شود.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
منبع : قدس آنلاین

سایر اخبار:

اخبار دندانپزشکی

اخبار علمی

منگنز

پروتئین

کالری

کلینیک تبسم

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک زهره

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۶/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی