به گفته دکتر مجید صمصامی، دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی سرطان‌های دستگاه گوارش در حال حاضر حدود 400 هزار نفر از ایرانیان به سرطان مبتلا هستند و سالانه تقریبا 85 هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شود. آنچه اهمیت موضوع را پررنگ می‌کند ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان‌های دستگاه گوارش است.

دکتر محمداسماعیل اکبری، رئیس این کنگره نیز نظری مشابه دارد و معتقد است حدود 25 درصد از سرطان‌های شایع کشور به دستگاه گوارش مربوط می‌شود که در این میان سرطان معده در صدر قرار دارد. بعد از آن هم سرطان‌های کلون، رکتوم و مری جزء 10 سرطان شایع ایران به حساب می‌آید.

همه اینها در حالی است که اغلب افراد فکر می‌کنند سرطان فقط برای دیگران پیش می‌آید و به همین دلیل نسبت به عوامل خطرساز آن بی‌اهمیت هستند اما باید بدانید این بیماری فقط به ژنتیک مربوط نمی‌شود بلکه افزایش سن، الگوی غلط زندگی، تغذیه نامناسب و آلودگی‌های محیطی و شغلی همگی می‌توانند شما را در خطر ابتلا به آن قرار دهند بنابراین اگر می‌خواهید از سرطان در امان بمانید حتما این مقاله را بخوانید تا با انواع سرطان‌های دستگاه گوارش، علائم، عوامل خطر و راه‌های تشخیص، درمان و پیشگیری از آنها آشنا شوید.

ادامه این خبر در سایت کلینیک زهره