میگرن را باید جز بیماری هایی دانست که واقعا فرد را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. به طور کلی، برخی کمبودهای بدن با چنین سردردهایی بروز می کند. اگر شما هم از این دردها رنج می برید، حتما از این خوراکی ها استفاده کنید زیرا مؤثر خواهند بود.

قهوه

قهوه به دلیل داشتن کافئین آرام بخش است. این ماده ناقل های عصبی مغز را تحریک می کند و به همین دلیل نوشیدن قهوه می تواند شدت و مدت سردرد را کاهش دهد. کافئین مفید است  اما اگر بیش از حد مصرف شود، مغز به آن عادت می کند که در این صورت دیگر تاثیر مورد انتظار را نخواهد داشت. به علاوه، مقدار بسیار زیاد این مولکول نیز برای قلب مضر است. کافئین در دیگر نوشیدنی ها مانند چای و خوراکی هایی نظیر کاکائو نیز وجود دارد که البته تاثیرات آنها کمتر و در زمان طولانی تر بروز می کند.

آب

کمبود‌ آب بدن یکی از علل مهم بروز سردرد است. در واقع، زمانی که بدن به اندازه کافی آب دریافت نکند، دچار عدم تعادل خواهد شد. در اکثر اوقات سردردهای میگرنی اواخر روز احساس می شود. نوشیدن روزانه 5/1 تا 5/2 لیتر آب برای بدن لازم است. البته نباید فراموش کرد که آب در میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد که بعضی از آنها مانند هندوانه، خیار، طالبی و کاهو بسیار عالی هستند.

هندوانه از حدود تقریبا 90% آب تشکیل شده است. این میوه که بسیار پرطرفدار است کم کالری بوده و برای دسر ناهار مناسب است. خیار نیز بیشتر از 96% آب دارد که می توان آن را در ترکیب انواع سالادها استفاده کرد. مقدار آب موجود در کاهو 90 تا 95% است که برای هضم مطلوب غذا عالی بوده و بسیار خوشمزه است. بهتر است بدانید که بچه ها می توانند بعد از یک سالگی، کاهو مصرف کنند اما از آنجا که چندان مورد علاقه آنها نیست، سعی کنید در ترکیب غذاها و سالادهای متنوع تهیه نمایید.

بادام

بادام حاوی منیزیوم بالایی است و بر اساس تحقیقات اخیر، این عنصر تسکین میگرن را تسهیل می کند. در واقع، منیزیوم در حفظ تعادل عصبی و ماهیچه ای مؤثر است. توصیه می شود 400 تا 500 میلی گرم در روز میل شود. آووکادو و میوه های خشک نیز دیگر خوراکی های مؤثر در تسکین میگرن هستند. جالب است بدانید که شکلات و موز میز مقدار بالایی منیزیوم دارند اما باید در موارد میگرن از مصرف آنها پرهیز شود.

ماست

کلسیم یکی از عناصر ضروری برای عملکرد سلول های عصبی است. در موارد عدم تعادل، بدن با سردردهای میگرنی این کمبود را نشان می دهد. در این هنگام باید هر چه سریع تر این کمبود جبران شود تا سلول های عصبی عملکرد مطلوب خود را بازیابند. ماست را می توان یکی از غنی ترین خوارکی های حاوی کلسیم دانست. در واقع کلسیم باید برای هر فرد بزرگسال 900 میلی گرم در روز باشد.

ماهی

کمبود ویتامین ها و آهن نیز عامل بروز میگرن است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین B2 سردرد را تسکین و کاهش می دهد و ویتامین B6 نیز مانع از ایجاد درد می شود. این ویتامین ها در بعضی از ماهی ها از جمله آزاد، ساردین، ماهی روغن و قزل آلا وجود دارد. توصیه می شود روزانه 5/1 تا 8/1 میلی گرم ویتامین B2 و 2 تا 4 میلی گرم ویتامین B6  مصرف گردد.

منبع : قدس آنلاین به نقل از وبسایت www.comprendrechoisir.com

به نقل از سایت اصلی کلینیک