تمامی افراد از بزرگسالان و نوجوان گرفته تا حتی کودکان در برهه ای از زندگی خود دچار تنش و اضطراب می شوند اما با رعایت راهکارهایی مانند خواب خوب، رژیم غذایی کافی و در میان گذاشتن احساسات خود با یک فرد مورد اطمینان می توان استرس و اضطراب خود را مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، استرس زمانی بروز می کند که فشاری بیش از آنچه شخص به آن عادت دارد، بر انسان وارد می شود.

زمانیکه انسان دچار استرس می شود، بدن شروع به ترشح هورمون هایی می کند که سرعت تپش قلب را بالا برده، تنفس را سریع تر کرده و میزان انرژی بیشتری به انسان می دهد.

برخی از انواع استرس عادی و حتی مفید بوده و بدون آن انسان انگیزه ای برای فعالیت ندارد، بطوریکه برخی از افراد معتقدند که این نوع استرس به انسان کمک می کند و زندگی بدون آن بی معناست.

اما اگر استرس بیش از توان جسمی و روحی انسان باشد و زندگی وی را تحت تاثیر قرار دهد، استرس بد یا کاهنده خوانده می شود. این نوع استرس می تواند با سردرد، ناراحتی معده و مشکل در خوابیدن، همراه باشد. همچنین این نوع استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و مبارزه با بیماری ها را برای انسان سخت کند.

ادامه این خبر در سایت کلینیک زهره