به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند به خوبی می دانند که تغذیه صحیح چه تاثیر مهمی در رسیدن به این هدف دارد. رعایت رژیم غذایی متعادل به کاهش نمایه توده بدنی کمک می کند و به علاوه موجب حفظ وزن سالم و عدم بازگشت چاقی می شود.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

البته نمی توان چندان آسان نیست که یک شبه همه عادات غذایی نادرست را کنار گذاشت در حالی که سال ها در برنامه غذایی انواع خوراکی های بسیار چرب، شیرین و سرشار از هیدرات های کربن جا داشته است. با این حال رعایت اصول صحیح تغذیه همیشه خوب است تا علاوه بر جنبه زیبایی، سلامتی نیز تضمین گردد.گرچه میوه ها، سبزیجات و غلات در رژیم غذایی نقش ویژه ای دارند اما بعضی خوراکی ها به دلیل خواص غذایی که دارند می توانند به چربی سوزی راحت تر کمک کنند.

  • لیمو

این میوه خوشمزه یکی از بهترین خوراکی های پزشکی است زیرا به نظر می رسد در درمان بعضی از بیماری ها نقش دارد. مقدار بالای ویتامین C موجود در آن در کاهش چربی مؤثر است چرا که موجب تولید هورمون نورآدرنالین می شود که این هورمون مسئول حل شدن و از بین رفتن چربی هاست. بهترین روش برای بهره مندی از این خواص نوشیدن یک لیوان آب ولرم همراه با لیمو در حال ناشتاست که ریتم متابولیسم را افزایش می دهد و هضم را بهبود می بخشد.

  • جو دوسر

جو دوسر به عنوان یکی از بهترین غلات کامل محسوب می شود که برای کاهش وزن به روشی سالم عالی است. از طرفی، مقدار زیادی هیدرات های کربن پیچیده دارد که علاوه بر تامین انرژی، حاوی فیبرهایی است که موجب کاهش اشتها و بهبود هضم غذا می شود. مصرف جو دوسر در وعده صبحانه همراه با کمی میوه می تواند متابولیسم را افزایش داده و مانع از خوردن چربی زیاد در طول روز شود.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

زنجبیل خواص بسیار مطلوبی در کاهش وزن و دفع چربی ها دارد.  در واقع، سرشار از آنتی اکسیدان است که مانع از عملکرد رادیکال های آزاد می شود و عملکرد خوب اندام های بدن را تضمین می کند. این ادویه معطر همچنین با تسریع متابولیسم و دفع کالری اضافی بدن، می تواند جریان خون را نیز بهبود بخشد. نوشیدن دو تا سه بار دمنوش زنجبیل روشی عالی برای بهره مندی از این تاثیرات خواهد بود.

  • گریپ فوروت

یکی از بهترین مرکباتی که طعم بسیار خنک کنندگی دارد و می تواند در تمام طول روز میل شود گریپ فوروت است. باید توجه داشت که این میوه بسیار کم کالری است اما مقدار بالایی آب و آنتی اکسیدان دارد که مصرف منظم آن می تواند نقش مهمی در لاغری داشته باشد. به علاوه، گریپ فوروت پاسخ بدن به انسولین را بهبود می دهد زیرا اختلال در ترشح این هورمون باعث تجمع چربی ها می شود. خوردن نصف گریپ فوروت قبل از هر وعده غذای اصلی به کاهش وزن کمک می کند و مانع از دریافت زیاد کالری می شود.

این ادویه بسیار تند، ترکیب فعالی دارد که تولید گرما و انرژی را در بدن افزایش می دهد. مصرف منظم فلفل قرمز متابولیسم بدن و روند لاغری را افزایش می دهد که البته در صورت رعایت سبک زندگی سالم مؤثرتر خواهد بود. به علاوه، فلفل تاثیر ضد التهابی نیز دارد که به تنظیم التهابات بدن کمک می کند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

  • آووکادو

آووکادو میوه ای خوشمزه و سرشار از ریز مغذی هاست که سلامت عمومی بدن را بهبود می بخشد. یکی از ترکیبات موجود در آن به تحریک متابولیسم و کاهش وزن کمک می کند. به علاوه، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که خواص بسیاری برای سلامت قلب و همه بدن دارد.

کورکومین ترکیب فعالی در زردچوبه است که مسئولیت آن عملکرد مطلوب کیسه صفراست تا صفرا به مقدار مناسبی تولید شده و بتواند به دفع چربی ها و مواد زائد کمک کند. خاصیت سیر کنندگی زردچوبه مانع از پرخوری می شود و همچنین در دفع چربی های اضافی شکم نیز مؤثر است.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr