ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

نمای نزدیک از چشم زنبورعسل!

تصویر نمای نزدیک ازچشم یک زنبور عسل که روی آن از گرده گل قاصدک پوشیده شده است، جایزه برتر مسابقه عکاسی از دنیای مینیاتوری شرکت نیکون را ازآن خود کرد.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

به گزارش اخبار علمی ایرنا از رویترز، در این مسابقه که عکس های میکروسکوپی از 80 کشور جهان شرکت داشتند، تکنیک مورد استفاده رالف گریم از استرالیا، برنده جایزه اول مسابقه، توجه تمام داوران را جلب کرد.تهیه این عکس از زمان نصب دوربین تا پایان زمان نوردهی و عکاسی حدود 4 ساعت به طول انجامیده است.

گریم در یک مصاحبه مطبوعاتی در باره عکس خود گفت:به گونه ای احساس می کنم که این عکس تصویری، جهان را از چشمان زنبور عسل نمایش می دهد. این عکس زیبایی مسحورکننده طبیعت را به تصویر می کشد، اما یک هشدار جدی نیز به همراه دارد: ما باید با سیاره خودمان مرتبط بمانیم، به موجودات کوچکی مانند زنبورها توجه کنیم و از زمینی که همگی آن را خانه می نامیم، محافظت کنیم.

رتبه دوم تا دهم عکس های برتر این مسابقه به شرح زیر است:

2- عکسی که توسط کریستن ارل، گابریل بیلینگز و کی سی هوگان، دانشجویان دانشکده دارویی دانشگاه استنفورد تهیه شد، رتبه دوم مسابقه نیکون را به خود اختصاص داد. این عکس، تصویر میکروسکوپی از روده یک موش بود که توسط میکروب های بدن انسان آلوده شده است.

3- رتبه سوم مسابقه به عکس یک گیاه ساکن در آب های شیرین موسوم به Utricularia gibba تعلق گرفت که توسط دکتر ایگور سیوانوسکی تهیه شده است.

4- رتبه چهارم توسط به عکسی تعلق گرفت که توسط دانیل اچ میلر و اتان اس سوکول، دانشجویان دانشگاه فنی ماساچوست، از بافت سینه انسان که در لابراتوار کشت شده است، تهیه شده بود.

5- مقام پنجم به تصویر عروق پرفیوژن در مغز یک موش تعلق گرفت. این عکس توسط دکتر جورجیو سیانو و دکتر راکش کی جین، پزشکان دانشگاه پزشکی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست تهیه شده است.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

6- مقام ششم این مسابقه به عکسی تعلق گرفت که توسط هنری کاسکینن از کپسول اسپور خزه تهیه شده است.

7- رتبه هفتم به عکس ایوان دارلینگ از ستاره دریایی تعلق گرفت که به شیوه کانفوکال میکروسکوپی تهیه شده است.

8- برنده رتبه هشتم تصویری رازگونه از رگ های خونی پوست گوش یک موش است که توسط دکتر توکومو یامازاکی از موسسه ملی تحقیقات سلامتی، تهیه شده است.

9- دکتر ناتانیل پرونت از انستیتوی تحقیقاتی دارتموت، با عکسی که از نوعی گیاه گل دار موسوم به Arabidopsis گرفته است، توانست رتبه دهم را به دست آورد.

10- رتبه دهم و پایانی مسابقه نیز به عکس نوعی میگو موسوم به Cyzicus mexicanus اختصاص یافت که توسط یان گاردینر از کانادا تهیه شده است.

این مسابقه چهاردهم اکتبر سال جاری برگزار شد و یکی از مهمترین جوایز عکاسی در حوزه عکاسی علمی مینیاتوری محسوب می شود.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
منبع : ایرنا

اخبار دندانپزشکی

اخبار علمی

کلینیک تبسم

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک زهره

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۷/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی