پاها ارتباط مستقیمی با سلامت همه بدن دارند. قسمت های مختلف کف پا می توانند بر اندام های بدن تاثیر بگذارند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ پاها نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند زیرا وزن را تحمل می کنند و به ما اجازه می دهند تا با حرکت، فعالیت های روزمره را انجام دهیم. اما به ندرت ممکن است به این اندام توجه کنیم چون از دید ما دور است. تنها زمانی که درد و ناراحتی های مختلف پا احساس می شود به دنبال راه حلی برای حفظ سلامت آنها خواهیم بود.
یکی از بهترین روش های مراقبت روزانه برای پیشگیری از مشکلات آینده، ماساژ هر شب پاها درست قبل از خوابیدن است. این تکنیک باعث شل شدن پاها و همچنین دیگر اندام ها می شود و فواید متعددی برای  بدن دارد. سعی کنید این عادت را فراموش نکنید تا کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.
تقویت سیستم ایمنی
هدف از ماساژ، تحریک پاهاست تا آرامش پیدا کند و از آنها مراقبت شود. این تکنیک باعث پیشگیری از تاثیرات منفی استرس می شود. همان طور که می دانید استرس منشا بسیاری از مشکلات سلامت چه از نظر جسمانی و چه از نظر روانی است. ماساژ منظم پاها همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و در نتیجه از مشکلات احتمالی مرتبط با استرس نیز پیشگیری می شود.
تامین انرژی و جوان سازی پاها
به کمک ماساژ پاها، انرژی گیرنده های حسی موجود در پاها تقویت می شود. نیرو و جوانی پاها در نتیجه سایش و تماس با زمین به تدریج کاهش می یابد. ماساژ پاها می تواند جریان انرژی به سمت قسمت های مختلف بدن را که متوقف شده، آزاد کند.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
بهبود جریان خون
جریان صحیح خون باعث انتقال اکسیژن و ریز مغذی ها به سلول های بدن می شود. این عملکرد خون همچنین پاکسازی بدن و دفع مواد سمی و زائد که در بدن جمع شده است را در پی دارد. جریان خون نیز تحت تاثیر استرس است و ماساژ می تواند به بهبود این مشکل و رهایی از همه فشارها کمک کند.
تعادل و هماهنگی بدن
سازگاری جسم و روح وظیفه ای مشکل است به خصوص زمانی که هر دو تحت تاثیر استرس و خستگی باشند. این تعادل می تواند به لطف ماساژ ایجاد شود زیرا در این صورت همه سیستم های بدن سازگار و هماهنگ با یکدیگر کار می کنند. 
پاکسازی پوست
این نوع ماساژ به خاطر بهبود جریان خون مانع از ترشح بیش از حد مواد مضر توسط غدد عرق می شود. به علاوه به دفع چربی های اضافی پوست نیز کمک می کند. ماساژ پاها برای مقابله با عملکرد رادیکال های آزاد نیز عالی است. در این صورت از پیری زودرس پوست پیشگیری شده و ساختار پوست بهبود می یابد.
پیشگیری از گرفتگی عضلات
شل شدن پاها به کمک ماساژ موجب تقویت بافت ها شده و به کاهش اسید لاکتیک که در اکثر موارد عامل گرفتگی و دردهای عضلانی است کمک می کند.
احساس راحتی و ریلکسیشن
ارتباط بین پاها و دیگر اندام های بدن باعث می شود تا ماساژ این اندام به تسکین اضطراب و ایجاد حالت آرامش عمیق کمک کند. قسمتی از پاها مهم ترین قسمت بدن است که بخش زیادی از استرس در آنجا جمع می شود. نوعی از ماساژ پاها با فشار مختصر روی پاها، به تسکین بدن و دفع همه انرژی های منفی کمک می کند.
تسکین درد
طب سنتی چینی کشف کرده بود که ماساژ بعضی از قسمت های پا به درمان مشکلات مختلف سلامتی کمک می کند. توصیه می شود ماساژ بین 10 تا 15 دقیقه طول بکشد تا درد تسکین یابد و از بیماری های احتمالی پیشگیری شود.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
منبع : قدس آنلاین

سایر اخبار: