ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

هاورکرافت ایرانی در راه است!

فناوران ایرانی در حوزه دریا موفق به طراحی و ساخت شناورهای تفریحی ' هاورکرافت' درداخل کشور شدند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

به گزارش ایرنا، فرزاد طاهرخانی رییس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت نخستین تولید کننده هاورکرافت درایران است، افزود: هاورکرافت به عنوان یک وسیله نقلیه منحصر به فرد، قابلیت های حرکتی ویژه ای دارد، این وسیله در حوادث رودخانه ای و برخی از سیل ها تنها وسیله نقلیه ای که امکان تسهیل خدمات امداد و نجات را فراهم می سازد، عبور از برخی تالاب ها و مسیرهای صعب العبور که همواره چالش محیط بانان بوده با استفاده از هاورکرافت به سادگی میسر است.

وی بیان کرد: درحال حاضر این شرکت طراحی وساخت هاورکرافت تک نفره و دو نفره را با موفقیت به اتمام رسانده است، تمام مراحل طراحی مهندسی و ساخت این هاورکرافت ها در ایران انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 95 هاورکرافت 6 نفره این شرکت نیز بعد از طی مراحل طراحی، ساخت و تست به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به توانایی تولیدات سالانه توسط این شرکت فناور گفت:این شرکت در حال حاضر ظرفیت تولید 50 فروند هاورکرافت در سال را دارا است، که قیمت یک هاورکرافت دو نفره به طور متوسط در بازارهای جهانی 75 میلیون تومان است، و از طرفی تمام شده این هاورکرافت برای مصرف کننده ایرانی با در نظر گرفتن هزینه های واردات و سود واردکننده حداقل 110 میلیون تومان خواهد خواهد بود. بنابراین پیش بینی می شود درصورت تولید 50 فروند هاورکرافت دراین شرکت، سالانه یک میلیارد و صدو پنجاه میلیون تومان صرفه جویی ارزی برای کشور فراهم شود.
*** برابری شناورها داخلی با معتبرترین برندهای خارجی

طاهرخانی با توضیح در رابطه با میزان رقابت پذیری محصول تولید شده با نمونه خارجی آن گفت: این شرکت در تولید هاورکرافت دقیقا از همان موتوری استفاده می کند که شرکت های معتبری مانند، یونیورسال هاورکرافت آمریکا استفاده می کنند و از نظرعملکردی در سطح هاورکرافت های جهانی است.

وی هاورکرافت دامون را بسیار رقابتی برشمرد و افزود: به علت هزینه های پایین تولید در ایران از نظر قیمتی هاورکرافت دامون بسیار رقابتی محسوب می شود و از سوی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی، هاورکرافت های ساخت داخل را از تمام نمونه های خارجی متمایز ساخته است.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
** عدم استفاده از ظرفیت های دریا

طاهرخانی با اشاره به ضعف موجود در استفاده از پتانسیل های عظیم دریایی گفت: کشور ما علی رغم پتانسیل بسیارعظیم، تا کنون استفاده بهینه ای از ظرفیت های دریایی خود نکرده است، دریا می تواند فرصت های زیادی در صنایع نفت و گاز، حمل و نقل، گردشگری، شیلات، نظامی و غیره برای کشور ایجاد کند.

رییس هیات مدیره این شرکت فناور با بیان اینکه در کشور ما تمرکز بر صنایع و فناوری های دریایی هیچ گاه به اندازه جایگاه واقعی این حوزه نبوده است اظهارکرد: وقتی به نام شهرهای معروف کشورهای دیگر دقت می کنیم، می بینیم که بخش قابل توجهی از این شهرها، شهرهای ساحلی و بندری است این خود نشان دهنده اهمیت دریا در سایر کشورها است، با این حال هیج یک از شهرهای بندری و ساحلی ما حتی در داخل کشور به عنوان شهرهای محوری شناخته نمی شوند.
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
منبع : ایرنا

سایر اخبار:

اخبار دندانپزشکی

اخبار علمی

اخبار پزشکی

دندانپزشکی

شرکت های دانش بنیان

هاورکرافت

کلینیک تبسم

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک زهره

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۵/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی