به نظر شما دندانپزشک خوب چه کسی است؟ دندانپزشکی که خوش برخورد باشد؟ دندانپزشکی که وسایل مطبش تمیز و شیک باشد؟ یا دندانپزشکی که وقتی دندان شما را ترمیم یا درمان ریشه می‌کند حین کار و پس از آن احساس درد و ناراحتی نکنید؟

شما ممکن است از دندانپزشکتان در موارد مختلف ایراد بگیرید ولی آیا با توجه به اینکه درمان دندان امری کاملا تخصصی است، فکر می‌کنید انتقاد شما درست و بجا است؟

در این مطلب اتفاق‌هایی که تقصیر دندانپزشک نیست و به صورت طبیعی بعد از درمان دندان رخ می‌دهد، آورده‌ایم تا متوجه شوید که کار را باید به کاردان سپرد و باید به دندانپزشکتان اعتماد کنید.

۱) احساس مزه و بوی بد، بعد از خارج کردن دندان از دهان: احساس مزه و بوی بد د هان ۳ ۲ روز بعد از کشیدن دندان‌ها، به خصوص دندان‌های عقل، امری طبیعی است و اگر درد و تورم وجود نداشته باشد، با انجام دستورات بعد از جراحی و استفاده از د هانشویه مناسب مثل کلرهگزیدین، قابل رفع است. این اولین موردی است که باید آن را جزو روند درمان حساب کنید و از دندان پزشکتان ایراد نگیرید.

۲) ایجاد حفره خشک دندانی پس از کشیدن دندان: ایجاد حفره خشک دندانی پس از کشیدن دندان‌های خلفی که به سختی جراحی می‌شوند، در افراد مصرف کننده دخانیات، قرص‌های ضدبارداری و افرادی که لخته خون داخل حفره جراحی را دستکاری می‌کنند، رخ می‌دهد که با مراجعه به دندان پزشک و دریافت درمان‌های لازم بهبود می‌یابد. این یک عارضه طبیعی است و اصلا به معنای نقص کار دندان پزشک نیست. فقط به دلیل وجودنداشتن لخته خون در حفره دندان خارج شده، حفره خشک شده و درد شدیدی در محل احساس می‌شود.

۳) حساسیت دندان پس از ترمیم: حساسیت دندانی به دنبال ترمیم‌های عمیق دندانی رایج است و پس از چند روز به مرور برطرف می‌شود. چون این ترمیم‌ها به مغز دندان نزدیک ترند، این درد احساس و پس از چند روز خود به خود برطرف می‌شود. البته اگر این درد طول بکشد، باید به دندان پزشکتان مراجعه کنید.

ادامه این خبر در سایت کلینیک دندانپزشکی زهره