ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

ساخت نانوحامل های پلیمری برای درمان سرطان!

محققان مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به ساخت نانوحامل های پلیمری غیریونی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر شده اند که می توان از آنها برای رهاسازی هدفمند داروهای ضد سرطان در درمان بیماران استفاده کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دکتر علی محمد علیزاده در مورد این طرح تحقیقاتی گفت: این نانوحامل بدون استفاده از کاتالیست های سمی تولید شده و آزمون های بالینی آن بر روی تعدادی از بیماران سرطانی موفق آمیز بوده است.

وی افزود: مطالعات نشان داده است که کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، اثرات ضد سرطانی و ویژگی ممانعت از ایجاد سرطان را نیز دارا است.

علیزاده اظهار کرد: با این حال وقتی کورکومین به صورت خوراکی تجویز شود، در پلاسمای خون یا بافت هدف به میزان بسیار کمی یافت می شود، این اثرات می تواند ناشی از جذب کم، متابولیسم سریع و حذف سریع کورکومین از بدن باشد. از این رو تاکنون از روش های مختلفی برای افزایش میزان کورکومین در پلاسما یا بافت هدف استفاده شده است.

مجموعه درمانی زهره


وی با بیان اینکه نانوکورکومین ها، اثراتی به مراتب قوی تر و موثرتر بر سلول های سرطانی در محیط کشت و مدل حیوانی دارند، ادامه داد: بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، کپسوله کردن کورکومین در نانوامولسیون ها (نانوکورکومین) می تواند خواص طبی این ماده را بهبود بخشد.

علیزاده خاطر نشان کرد: این نانودارو در فاز یک کارآزمایی بالینی (بررسی سمیت دارو و دوز قابل تحمل) حتی در دوزهای بالا، قابل تحمل و بدون سمیت بوده است. اکنون نیز در مراحل پایانی فاز دوم کارآزمایی بالینی (اثربخشی دارو) برای درمان مبتلایان به سرطان سینه و گوارش مقاوم به درمان قرار دارد.

وی افزود: به دلیل تنوع محصولات این طرح، امکان فرمولاسیون های مختلف اشکال دارویی آن از شکل روغنی تا نیمه جامد و محلول در آب وجود دارد؛ حامل های پلیمر سنتز شده در این طرح تحقیقاتی می تواند برای کاربردهای مختلف نانوداروی کورکومین از جمله محلول های تزریقی، کپسول ژلاتین نرم و مواد دارویی نیمه جامد برای شیاف استفاده شود.

به گفته علیزاده، ماده موثر کورکومین، از زرد چوبه قابل فرآوری است و امکان تولید بومی این نانوحامل های پلیمری در مقیاس صنعتی با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد. بنابراین تولید انبوه نانوحامل کورکومین به عنوان داروی ضد سرطان در ایران دور از انتظار نیست.

این طرح تحقیقاتی حاصل همکاری دکتر علی محمد علیزاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر فرهود نجفی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و فنون رنگ و پوشش است.

منبع : ایرنا

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره


معرفی مجموعه درمانی زهره

توضیحاتی درباره مجموعه درمانی زهره و مراکز آماده به سرویس

وبسایت کلینیک دندانپزشکی با آخرین اخبار پزشکی، اخبار علمی و اخبار دندانپزشکی به روز رسانی می شود. دندانپزشکی و تمام خدمات مرتبط با آن در کلینیک های ما با آخرین متدهای روز دنیا انجام می شود. به دندان های خود احترام بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مناسب را انتخاب نمایید! ما به صورت تخصصی و برای اولین بار در ایران درمان در منزل داریم! تمام خدمات مربوط به دندان و دندان پزشکی در منزل شما نیز قابل انجام است. همچنین امکان نوبت دهی به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد. کلینیک زهره به صورت شبانه روزی و با دو شعبه فعال در تهران به نام های کلینیک دندانپزشکی ماهان و کلینیک دندانپزشکی تبسم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اطلاعات تماس را از اینجا ببینید. با تشکر.

اخبار دندانپزشکی

اخبار علمی

اخبار پزشکی

درمانگاه دندانپزشکی ماهان

دندانپزشکی

سرطان

نوبت دهی آنلاین

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۲/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی