ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

پرمصرف‌ترین‌ها داروهای کشور در سال 93!

معاون وزیر بهداشت پرمصرف‌ترین دارو‌های سال ۹۳ را ۳گروه از داروهای OTC (بدون نسخه) برشمرد و گفت: استامینوفن و استامینوفن کدئین پرمصرف‌ترین داروهای کشور در سال گذشته بودند.

دیناروند همچنین به آنتی‌بیوتیک‌هایی مثل کپسول آموکسی‌سیلین و همچنین داروهای دیابتی اشاره کرد و افزود: اگرچه کاهش آمار مصرف به نفع سیستم دارویی کشور است اما در برخی موارد اطمینان از مصرف آنها به نفع بیمار است. به‌عنوان مثال در مورد بیماران دیابتی باید آنها را به مصرف مورد نیاز که بسیار بیشتر از آمارهای کنونی خواهد بود ترغیب کرد.اما متأسفانه در مورد آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده فراتر از حد منطقی است به‌گونه‌ای که مصرف بالای آنها موجب افزایش مقاومت میکروبی و بی‌اثری 80درصدی در مقابل بیماری شده است. به بیان روشن‌تر 80درصد از بیماران از مصرف این داروها نتیجه‌ای نمی‌گیرند.


دکتر رسول دیناروند با یادآوری اینکه دراستفاده از دارو همیشه باید نسخه تجویز شده را تا آخر مصرف کرد تصریح کرد: هرچند برخی مردم تصور می‌کنند با مصرف یک دوره و دریافت نتایج مثبت آن باید مصرف را رها کنند این باور اشتباه در حالی وجود دارد که ممکن است به همین دلیل سلامتی آنها در درازمدت به خطر افتد.

کاهش قیمت داروهای بیماران خاص

رئیس سازمان غذا و دارو، هرچند افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی را طبیعی دانست اما از پیگیری این موضوع تا اصلاح قیمت‌ها خبر داد. دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه افزایش قیمت داروهای بیماران تالاسمی موضوع جدیدی نیست و مربوط به 2الی 3‌ماه گذشته می‌شود، گفت: بحث افزایش قیمت نیست بلکه موضوع کاهش حمایت‌های بیمه‌ای‌ است که در یکی، 2قلم از داروهای مشابه تولید داخل اتفاق افتاده و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

وی همچنین برخی شایعات مبنی بر کمیاب شدن داروهای بیماران ‌ام.اس در تهران را رد کرد و افزود: در مورد داروهای بیماران‌ام. اس هیچ افزایش قیمتی وجود ندارد و در دسترسی به آنها نیز هیچ مشکلی نیست.

او شایعات درباره احتمال بروز بحران در برخی داروها را کذب دانست و توضیح داد: چنین بحثی اصلا صحت ندارد و هیچ بحران دارویی نخواهیم داشت. اگر بیمارستانی نیز با بحران دارویی مواجه شود، با مسئولان تأمین داروی آن برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان غذا و دارو درباره میزان یارانه دارو در سال‌جاری گفت: امسال میزان یارانه دارو 10درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما امیدواریم حمایت‌های وزارت بهداشت در زمینه دارو کاهش نیابد چرا که با صرفه‌جویی در قیمت‌های دارویی می‌توانیم کنترل لازم را انجام دهیم.

دیناروند گفت: کاهش10درصدی مابه‌التفاوت نرخ ارز که در بسته حمایتی بیماران صعب‌العلاج دیده شده بود به وزارت بهداشت کمکی نکرد و ما را با مشکل مواجه کرد اما تلاش می‌کنیم که حمایت‌های ما کم نشود تا بیماران با مشکل مواجه نشوند. پوشش بیمه‌ای 300قلم داروی بیماران صعب‌العلاج در سال 94نیز ادامه دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همواره راهی برای کاهش قیمت وجود دارد، گفت: بعد از تفاهم‌نامه با کشورهای 1+5با هزینه‌های کمتری دارو‌های وارداتی تأمین خواهد شد. امیدواریم این کاهش هزینه‌ها اتفاق بیفتد و در سال 94شاهد کاهش قیمت‌های داروهای وارداتی باشیم. عواملی که موجب می‌شود قیمت‌ها افزایش پیدا کند، کنترل می‌شود و این امر روی تولید داخل هم تأثیر‌گذار خواهد بود بنابراین تولید‌کنندگان نباید انتظار افزایش قیمت داروهای تولید داخل را داشته باشند.

منبع : همشهری آنلاین

ادامه این خبر در سایت کلینیک دندانپزشکی زهره


معرفی مجموعه درمانی زهره

توضیحاتی درباره مجموعه درمانی زهره و مراکز آماده به سرویس

وبسایت کلینیک دندانپزشکی با آخرین اخبار پزشکی، اخبار علمی و اخبار دندانپزشکی به روز رسانی می شود. دندانپزشکی و تمام خدمات مرتبط با آن در کلینیک های ما با آخرین متدهای روز دنیا انجام می شود. به دندان های خود احترام بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مناسب را انتخاب نمایید! ما به صورت تخصصی و برای اولین بار در ایران درمان در منزل داریم! تمام خدمات مربوط به دندان و دندان پزشکی در منزل شما نیز قابل انجام است. همچنین امکان نوبت دهی به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد. کلینیک زهره به صورت شبانه روزی و با دو شعبه فعال در تهران به نام های کلینیک دندانپزشکی ماهان و کلینیک دندانپزشکی تبسم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اطلاعات تماس را از اینجا ببینید. با تشکر.

اخبار دندانپزشکی

اخبار پزشکی

درمان در منزل

درمانگاه دندانپزشکی ماهان

دندانپزشکی

عوارض دارویی

نوبت دهی آنلاین

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۲/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی