ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

درمان دندان دردهای نوروزی!

خوددرمانی نکنید! این یکی از اولین جملاتی است که همیشه پزشکان به شما توصیه می‌کنند. واقعیت این است که راست می‌گویند و همین خوددرمانی‌هاست که گاهی مشکل را چند برابر و درمانش را سخت‌تر می‌کند. اما این تنها بخش حقیقت نیست!

کلینیک ماهان در اینستاگرام

بخش دیگر این است که در روزهای تعطیل، بسیاری از مراکز درمانی فعالیت ندارند و در بسیاری مراکز دیگر هم پزشکان متخصص آماده پاسخگویی نیستند و بر اساس همین بخش از واقعیت، گاهی چاره‌ای جز خوددرمانی باقی نمی‌ماند. به همین دلیل در این مطلب ما پا در کفش متخصصان کرده‌ایم و با معرفی راه‌های طبیعی و خانگی در تلاشیم تا  از درد‌هایی که ممکن است در تعطیلات نوروز سراغ‌تان بیاید،  رهایی‌یابد  اما فراموش نکنید برای آنکه با خاطری آسوده سراغ این داروها بروید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

دندان‌تان درد می‌کند؟

درد دندان می‌تواند همه لذت تعطیلات را از شما بگیرد و در جمعی که مدت‌ها برای حاضر شدن در آن برنامه‌ریزی کرده‌ بودید، شما را منزوی کند. چنین دردی به دلایل مختلفی می‌تواند شما را آزار دهد و با روش‌هایی که در ادامه آورده‌ایم می‌توانید آن را کنترل کنید.

اگر فقط درد دارید ، میخک درمانی کنید

روغن میخک می‌تواند دندان درد شما را آرام کند اما اگر نمی‌خواهید بافت حساس لثه یا زبان‌تان به‌خاطر تاثیر آن روغن آسیب ببیند و مشکل‌تان چند برابر شود، دو سه قطره از آن را روی پنبه بریزید و پشت دندانی که درد می‌کند، بگذارید تا آرام بگیرد.

معجون ضد درد بسازید

کمی زنجبیل و فلفل را با هم مخلوط کنید و پنبه‌ای که کمی مرطوب شده را به آن آغشته کنید و روی دندان مورد نظر بگذارید. با کمک این معجون، مغز شما به دندان‌تان فرمان می‌دهد که آرام بگیرد.

چه دارویی موثر‌تر است؟

برای دندان دردتان می‌توانید هر 6 ساعت یکبار کپسول مفنامیک‌اسید مصرف کنید؛ اما یادتان نرود که این روش تنها برای مدت کوتاهی درد شما را آرام می‌کند و در اولین فرصت باید برای درمان دندان آسیب دیده اقدام کنید.

اگر حسابی ورم کرده ، دمنوش غرغره کنید

اگر روی لثه و اطراف دندان‌تان متورم شده و یا اینکه تورم از روی گونه شما قابل تشخیص است، مسکن خوردن دردی از شما دوا نمی‌کند. درد دندان همیشه به‌خاطر پوسیدگی نیست. گاهی عفونت لثه و بافت دور دندان‌تان است که کلافه‌تان می‌کند. پس قبل از آنکه به فکر تسکین دندان‌تان باشید، هر چند ساعت یک بار سرم نمکی یا آب‌نمک قرقره کنید. اگر عفونتی در دهان‌تان باشد، با این روش کمتر می‌شود اما درمان لثه ورم کرده کار شما نیست و با مسکن خوردن هم نمی‌توانید مشکل را حل کنید. در چنین شرایطی چاره‌ای جز مراجعه به مراکز شبانه‌روزی دندان‌پزشکی ندارید.

اگر کمی ملتهب است

دمنوش غرغره کنید اگر التهاب بافت اطراف دندان‌تان دلیل درد کشیدن شماست، با کمک دمنوش خانگی می‌توانید آرامش کنید. کافیست نعنای خشک را به مدت 20 دقیقه دم کنید و پس از سرد شدنش در دهان‌تان قرقره کنید یا اینکه چای سیاه دم شده را پس از سرد شدن در دهان‌تان بچرخانید تا این التهاب به مرور کمتر شود.

به این مراکز مراجعه کنید

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی ماهان و همچنین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی می باشند. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.

کلینیک ماهان در اینستاگرام

منبع : برترین ها

اخبار دندانپزشکی

اخبار پزشکی

درمانگاه دندانپزشکی ماهان

دندان درد

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۱/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی