دکتر درستی ضمن اشاره به مواد مغذی برای رشد گفت: مواد غذایی خورده شده پس از هضم، مواد مغذی را به بدن می‌رسانند که برای تأمین انرژی و رشد و نمو بدن ضروری هستند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامت باش، محققان ضمن تأکید بر این نکته که رشد قد کودکان در کشورهای توسعه‌یافته نسبت به کشورهای در حال‌توسعه از روند مطلوب‌تری برخوردار است و حتی اگر قیاسی میان کشورهای آسیایی با اروپایی انجام گیرد مشخص می‌شود که رشد قد کودکان اروپایی نسبت به کودکان آسیایی بیشتر است، دلایل رشد ناکافی قد را در تغذیه نامناسب و عدم‌استفاده از مواد مغذی می‌دانند.

نتایج تحقیقات متخصصان غدد و متابولیسم کشور ما نشان می‌دهد که رشد قد ایرانی‌ها در سال‌های اخیر تا حدودی متوقف شده که این مسئله می‌تواند ناشی از مسائل ژنتیک و سوء‌تغذیه و همچنین حذف مواد لبنی از برنامه غذایی باشد. متخصصین تغذیه و رشد از ارثی‌بودن و ژنتیک به‌عنوان دو عامل مهم در افزایش قد ایرانی‌ها نام می‌برند و معتقدند که ۰۸ درصد افزایش یا کاهش قد مربوط به این دو عامل است و ۰۲درصد نیز ناشی از نحوه تغذیه است. اما نظر برخی از کارشناسان بر این است که رشد قد تنها منشأ ژنتیک ندارد و منشأ تغذیه‌ای نیز همانند عوارض ژنتیک بر رشد فرد تأثیر‌گذار است.

ادامه این خبر در سایت اصلی کلینیک