محمد تقی انوشیر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خوراکی‌های مضر برای سلامتی افراد گفت: تمام غذاهای فست فودی و غذاهای چرب به دلیل روغنی که در آن استفاده می‌شود برای سلامتی مضر هستند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

این روغن‌ها چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روغن‌هایی که چندین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند ماده‌ای به نام آکریل آمید تولید می‌شود که این ماده بسیار خطرناک و سرطان‌زا است. وی افزود: میزان اسیدهای چرب موجود در این نوع روغن‌ها بسیار زیاد است که می‌تواند موجب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می‌شود استفاده از مواد غذایی چرب، غذاهای آماده و نیمه آماده، پیراشکی و . . .  موجب رسیدن کالری بیش از اندازه به بدن، اضافه وزن،‌ بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون می‌شود. 
انوشیر در ادامه بیان کرد: مصرف زیاد غذاهای شیرین توصیه نمی‌شود مصرف بیش از اندازه نوشابه مانند کولا(نوشابه‌سیاه) منجر به پوکی استخوان می‌شود. تغییر الگوی مصرف یعنی اینکه خوردن شیر و لبنیات در افراد کم شود و به سمت نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی رفتن کار بسیار اشتباهی است. نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده، اسانس و رنگ خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را به همراه می‌آورد.