به گزارش قدس انلاین به نقل از شفاف، دکتر زارع از انواع مواد غذایی که موجب تقویت چشم و بینایی می شوند گفت: راه‌های زیادی برای تقویت طبیعی بینایی چشم وجود دارند. برخی از مواد خوراکی که به آنها اشاره خواهیم کرد در تقویت دید چشم موثر هستند

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

ویتامین A یکی از ویتامین های بسیار مهم است و در بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن نقش دارد.

ویتامین A در رشد و نمو مؤثر است. ویتامین A در کیفیت بینایی مؤثر است. مصرف هویج که دارای ویتامین A است واقعاً برای تقویت چشم مؤثر است. اما سبزیجات و میوه های دیگری همانند سیب زمینی، کلم، کدو، اسفناج، سیر، فلفل دلمه ای، انبه و طالبی نیز بی تاثیر نخواهد بود. اما مواد غذایی مانند جگر سیاه و جگر مرغ نیز در تقویت چشم بی تاثیر نیستند. چرا که این مواد غذایی و میوه و سبزیجات حاوی مقادیری از ویتامین A هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای تقویت چشم نیاز به ویتامین E نیزاست، بهترین منبع ویتامین E آجیل و روغن های گیاهی است. تخمه آفتاب گردان، بادام، فندق، بادام زمینی و انبه دارای ویتامین E هستند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره

زارع یاد آور شد: چای سبز هم به دلیل دارا بودن ویتامین C و E به تقویت چشم کمک می کند و نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز، راه مناسبی برای تقویت بینایی است.
گوجه فرنگی‌ها سرشار از لیکوپن هستند و لیکوپن آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامت چشم نیز بسیار مفید است.
این چشم پزشک از مواد خوراکی که موجب کاهش دید می شوند می گوید: برخی از مواد خوراکی و غذایی موجب کاهش بینایی می‌شود توصیه می‌کنیم که از مصرف بیش از اندازه شکر، پاستا، نان، حبوبات و چربی، آرد تصفیه شده بپرهیزید