ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

ژلی که در هنگام تشخیص آلودگی می درخشد!

گروهی از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) پلیمرهای فلزی حساسی ساخته‌اند که در پاسخ به تغییرات شیمیایی یا فیزیکی محیط اطراف شروع به تغییر رنگ می‌کنند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، این ماده می‌تواند برای تشخیص تغییرات شیمیایی در محیط یا حتی تغییرات مکانیکی در ساختمان‌ها یا مناطق مختلف به کار رود.
این ژل از یک پلیمر معمولی به نام پلی‌اتیلن گلیکول در ترکیب با مجموعه‌ای از فلزات کمیاب موجود در زمین ساخته شده است. این شکل اتصالات خاص با فلز، باعث می‌شود این ژل با دوام و دارای کارایی خاص باشد و در عین حال نسبت به تغییرات محیط بسیار حساس عمل کند. وقتی اتصالات به واسطه فشار یا تحت تاثیر ذرات مولکولی تغییر می‌کنند، این ماده از خود نور ساطع می‌کند. مهمتر از آن، ماده شروع به سفید شدن می‌کند و همراه با تغییر شرایط محیط به رنگ سبز یا قرمز در می‌آید.
این ماده می‌تواند در تست‌ها و آزمایش‌ها به منظور تشخیص وجود ذرات آلودگی در محیط به کار رود یا بعد از قرار گرفتن در محیط، تغییرات محیطی را در طول یک دوره محیطی تعیین کند.
اگر این ماده در داخل یک پوشش ایمن قرار داده شود، امکان استفاده از آن در ساختمان‌ها یا دیگر سطوح همچون لوله‌ها وجود دارد. تغییر رنگ این ماده در این حالت در صورت وجود ترک به محققان هشدار می‌دهد و از بروز مشکلات جدی در این زمینه پیشگیری می‌کند.
جزئیات این تحقیق در مجله American Chemical Society منتشر شده است.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

منبع : ایسنا

اخبار دندانپزشکی

اخبار علمی

کلینیک تبسم

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

کلینیک زهره

کلینیک شبانه روزی

کلینیک ماهان

۹۴/۰۷/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی