روز گذشته در شبکه‌های مجازی شایعه‌ای مبنی بر فوت دختر جوانی دریکی از بیمارستان‌های تهران منتشر شد. در این شایعه عنوان شده بود «ی. س» دانشجوی سال پنجم دندان‌پزشکی که به علت تزریق داروی تقلبی چینی در این بیمارستان واقع در سعادت‌آباد فوت کرده است.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

روزنامه سپید در پیگیری این مطالب، با بیمارستان پارسیان تماس گرفته و جویای این خبر شد. مترون بیمارستان پارسیان درباره صحت این خبر در گفتگو با خبرنگار سپید گفت: «این اطلاعات دروغ و کذب است.»

وی در خصوص صحت این اطلاعات می‌گوید: «به وزارت بهداشت و دانشگاه نیز این اطلاعات رسیده بود و آن‌ها این اطلاعات را پیگیری می‌کنند.»

به گفته وی علت مرگ این بیمار تزریق داروی تقلبی است که خارج از بیمارستان و مشخص نیست از کدام داروخانه خریداری‌ شده است.
به گفته مترون بیمارستان پارسیان، این دختر صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۸ شهریور به درمانگاهی مراجعه می‌کند. البته هنوز اطلاعات کاملی درباره درمانگاهی که این دختر جوان به آن مراجعه کرده در دست نیست. در این درمانگاه بر اساس تشخیصی که داده‌شده و نسخه‌ای که تجویزشده است، داروی کمپلکس و ب۱۲ به وی تزریق می‌شود.

مترون این بیمارستان در همین خصوص می‌گوید: «این دارو در بیمارستان پارسیان به این بیمار تزریق نشده است.»

وی در ادامه توضیح داد: «این دارو صبح روز چهارشنبه ۱۸ شهریور به بیمار تزریق می‌شود درحالی‌که بیمار در ساعت ۸:۳۰ شب‌‌ همان روز به بیمارستان مراجعه می‌کند.»
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
بیمار به دنبال حساسیت‌هایی که پیدا می‌کند به بیمارستان مراجعه می‌کند. بعد از سرم‌تراپی و دریافت داروی ضد حساسیت، پدر بیمار با رضایت شخصی بیمار را ترخیص می‌کند. بیمار زمانی که متوجه می‌شود که دوباره بدحال شده است به دلیل نزدیکی محل سکونت وی به بیمارستان دوباره به آن مراجعه می‌کند. در معاینه اولیه تشخیص تب کریمه کنگو مطرح می‌شود. اما هنوز علت مرگ این بیمار مشخص نیست.

مترون بیمارستان پارسیان درباره مرگ بیمار می‌گوید: «ما بعد از فوت ایشان، پرونده این بیمار را به پزشکی قانونی ارجاع دادیم تا علت مرگ را تشخیص دهند و پرونده هنوز در حال پیگیری است.»

مترون بیمارستان مذکور درباره خدمات بیمارستان می‌گوید: «این بیمار تمام خدمات لازم را دریافت کرده است.»
مدیرکل امور آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار سپید گفت درباره این پرونده خاص هنوز اطلاعی ندارد.

پیام بلوایه درباره رسیدگی به این‌گونه موارد توضیح داد: «در چنین مواردی که احتمال مسمومیت دارویی مطرح است جنازه برای کالبدشکافی و سم‌شناسی ارجاع می‌شود.»

وی در خصوص بازه زمانی رسیدگی و اعلام علت مرگ افزود: «این پروسه حدود ۱۰روز زمان می‌برد. اگر نمونه‌برداری از بافت انجام شود حدود یک ماه برای اعلام قطعی علت مرگ زمان لازم است.»
به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره
منبع : دندانه