ویزیت رایگان - درمان در منزل - نوبت دهی آنلاین

دلیل مخالفت برخی از افراد با ایمپلنت دندانی

تعدادی از بیمارانی که به دندانپزشک مراجعه کرده و پزشک به آنها توصیه می‌کند تا به‌دنبال ازدست دادن دندان اصلی، کار ایمپلنت را انجام دهند، در برابر این موضوع مقاومت می‌کنند. این بیماران این نگرانی را دارند که مبادا انجام ایمپلنت به لثه آنها آسیبی وارد ‌کند و به خاطرهمین از انجام ایمپلنت طفره می‌روند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

در واقع از عمومی شدن عمل ایمپلنت دندانی در کشور، سال‌های زیادی نمی‌گذرد و در نهایت عمری ۱۵ ساله دارد به عبارت دیگر این عمل جراحی و جایگزینی دندان، امر بدیع و نویی محسوب می‌شود.

به هر حال هر عمل جراحی نوینی، برای عمومی شدن با مقاومت‌هایی از سوی مردم روبرو می‌شود. بسیاری از بیماران نهایت تلاش خود را می‌کنند که این کار را انجام ندهند، چون اطمینانی از نتیجه احتمالی آن ندارند و می‌ترسند که با این کار صدمه‌ای به سلامت آنها وارد شود. البته نظر من این است که انجام ایمپلنت با توجه به جدید بودن و گران بودن از سوی مردم ما مورد استقبال قرار گرفته و مقاومت کمتری در برابر انجام عمل ایمپلنت درایران در مقایسه با سایر کشورها رخ داده است. اگر هنوز افرادی مشاهده می‌شوند که با ترس در برابر انجام ایمپلنت موضع‌گیری می‌کنند، این رفتار از عدم آگاهی این افراد نشأت می‌گیرد. به عبارت بهتر، اگر در این حوزه اطلاع‌‌رسانی دقیقی انجام شود. نگرانی مردم از بین می‌رود و با اطمینان بیشتری ایمپلنت می‌کنند.

به هر حال زمانی که اطلاع رسانی دقیقی صورت نگیرد، در خلاء این اقدام ضروری از سوی جامعه پزشکی، بازار شایعات و اخبار نادرست داغ می‌شود و موجب می‌شود که افراد جامعه بیشتر این سخنان را باور کرده و کمتر سخنان دندانپزشک را قبول کنند. افراد بسیاری وجود دارند که حاضر شده‌اند تا سال‌ها جای دندانشان خالی بماند، اما ایمپلنت نکنند. جالب اینجا است که بسیاری از این افراد در برابر توصیه تعدادی از پزشکان تصور می‌کنند که پزشکان تنها به دلیل منفعت اقتصادی آنها را به انجام ایمپلنت تشویق می‌کنند.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

تا زمانی که این فضا اصلاح نشود و گام‌های اساسی برای شفافیت فضا برداشته نشود، شما نباید انتظار داشته باشید که همه بیماران با روی باز از انجام عمل ایمپلنت استقبال کنند.

البته ترس از اعمال دندانپزشکی به عمل ایمپلنت خلاصه نمی‌شود. بسیاری از مردم جامعه نه تنها اطمینان خاطری از نتیجه اعمال دندانپزشکی ندارند، بلکه نسبت به این کار با نوعی احساس ترس برخورد می‌کنند. بدتر اینکه فرد ناآگاه تصور می‌کند که به‌ دنبال عمل ایمپلنت با سوراخ شدن لثه و کار گذاشتن یک جسم خارجی، حتما عواقب بدی در انتظار او است و دیر یا زود با عفونت شدیدی مواجه می‌شود که تا مدت‌ها او را گرفتار می‌کند. شما باید به این افراد حق بدهید که با ترس با این حوزه برخورد کنند. این نقصان از ضعف عملکرد جامعه دندانپزشکی نشأت می‌گیرد که به خوبی نتوانسته اطلاع‌رسانی کند و این موضوع را برای مردم جا بیندازد که عمل ایمپلنت هیچ ترسی ندارد.

عده‌ای به این موضوع دامن می‌زنند که ایمپلنت موجب میَ‌شود تا لثه عفونت کند. در پاسخ به این افراد باید گفت که تاکنون گزارشی دال بر این موضوع مشاهده نشده است. اگر چنین موضوعی سابقه داشت، حتما درنشریات معتبردندانپزشکی به آن اشاره‌ای می‌شد، به هرحال جامعه دندانپزشکی به شدت مراقب است تا عوارض این عمل جراحی را بررسی کند و گام‌هایی را در جهت کاهش آن بردارد.

مهم‌ترین عارضه موجود این است که ایمپلنت ناموفق شده و با شکست مواجه شود. به هرحال احتمال شکست در هر عمل جراحی وجود دارد. منظور من از طرح این مسئله این بود که ایمپلنت از نظر درمانی کار موفقی است و احتمال عدم موفقیت آن کمتر ازسایر اعمال جراحی نیست. نکته بسیار مهم در جراحی ایمپلنت این است که این کار باید در مراکز معتبر انجام شود و فرد باید مراقبت‌های بهداشتی خود را چند برابر کند تا احتمال هرگونه عفونتی از بین برود.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره

ایمپلنت

جراحی دندان

درمانگاه دندانپزشکی

ویزیت رایگان

۹۴/۰۴/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
زهره شهبازپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی