ایمپلنت دندان در بین دندان‌سازان و و بیماران بسیار شایع است. اگر دندانی به خوبی پیوند خورده و جا بیافتد و از آن مراقبت شود٬ بهترین جایگزین برای دندان افتاده خواهد بود. بهتر است چند سؤال رایج در این زمینه را با هم مرور کنیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

در تعریف ساده باید گفت که ایمپلنت دندان یک جایگزین ساختگی برای ریشه است که روی آن یک تاج (یک چیز ساختگی) درست شده و تعبیه می‌شود. جنس آن از یک ماده‌ی زیست‌سازگار بوده (موادی هم‌چون تیتانیوم٬ آلیاژ٬ سرامیک و غیره) و در اشکال و اندازه‌ها و بافت‌های مختلفی در دسترس است. گاهی سطح پیوند با این ماده تماس پیدا می‌کند تا باعث ارتباط مثبت بیشتر با استخوان دندان شود.

مزایا و معایب این روش چیست؟

بزرگترین مزیت آن جایگزینی طولانی مدت برای دندانی است که افتاده بدون آنکه به دندان‌های مجاور آسیبی وارد شود. کاشت دندان می‌تواند باعث حفظ سلامت دهان٬ فرم و عملکرد درآمدن دندان و بالا رفتن زیبایی شود.

اگرچه بالای ۹۰ درصد ایمپلنت‌ها با موفقیت انجام می‌شود، اما احتمال عدم موفقیت هم در مقایسه با روش‌های متداول وجود دارد. مشکلات رایجی هم ممکن است بعد از عمل پیش بیاید مانند عفونت٬ شل شدن پیوند و آسیب به عصب. به این‌ها هزینه‌های سنگین درمانی را هم اضافه کنید.

وبسایت کلینیک دندانپزشکی با آخرین اخبار پزشکی، اخبار علمی و اخبار دندانپزشکی به روز رسانی می شود. دندانپزشکی و تمام خدمات مرتبط با آن در کلینیک های ما با آخرین متدهای روز دنیا انجام می شود. به دندان های خود احترام بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مناسب را انتخاب نمایید! ما به صورت تخصصی و برای اولین بار در ایران درمان در منزل داریم! تمام خدمات مربوط به دندان و دندان پزشکی در منزل شما نیز قابل انجام است. همچنین امکان نوبت دهی به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد. کلینیک زهره به صورت شبانه روزی و با دو شعبه فعال در تهران به نام های کلینیک دندانپزشکی ماهان و کلینیک دندانپزشکی تبسم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اطلاعات تماس را از اینجا ببینید. با تشکر.

منبع : الو دکتر به نقل از یاهو

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره