این روزها انبوهی از مردم برای زیبا کردن دندان‌های خود به دندان‌پزشک‌ها مراجعه می‌کنند. می‌توان گفت که زیباسازی دندان- که در واقع به هر عملی گفته می‌شود که روی دندان انجام شده تا به بهبود وضعیت ظاهری آن کمک کند- معروفیت گسترده‌ای پیدا کرده است. پس ببینیم که طرز کار آن چگونه است و آیا واقعا ضروری است یا خیر.

نوع کار

اول از همه دندان‌پزشک‌ها باید نوع عملی را که باید برای دندان انجام دهند مشخص کنند. یعنی اول باید ببینند که مشکل این دندان چیست٬ مثلا مشکل در لبخند زدن است یا ساختار دندان. در هر نمونه٬ از دندان قالب گرفته می‌شود٬ در حالی‌که قبلا از وضعیت دندان‌ها عکس گرفته شده است. تصویر مشابه از دندان برای آن است که نشان دهد بعد از عمل٬ دندان‌ها به چه شکل خواهند بود. این کار هم از طریق قالب‌گیری و یا بررسی الگوی دندانی فکِ شخص انجام می‌شود.

سفید‌کننده‌ی دندان

تغییر رنگ یا بدرنگی دندان به دو دلیل رخ می‌دهد: به خاطر بالا رفتن سن که دندان‌ها زرد می‌شوند و یا به خاطر لک‌هایی که به واسطه‌ی جویدن توتون٬ سیگار یا سایر عوامل شکل می‌گیرد. برای چنین افرادی٬ نخست دندان آنها تمیز شده بعد عملی به نام «سفیدکردن دندان» روی آن انجام می‌شود.

بَست‌های دندانی

در برخی موارد بین دندان‌ها فاصله وجود داشته و یا دندان‌ها روی هم قرار گرفته‌اند. در این مواقع توصیه می‌شود که از بَست‌های دندانی استفاده شود تا این نقص برطرف شود. بست‌ها مجموعه‌ای از سیم‌ها هستند که در دهان تعبیه می‌شوند و باعث ردیف شدن دندان‌ها می‌شود. در برخی موارد اندازه‌ی دندان و فک ناهمتراز است و از ترکیب بَست و روکش استفاده می‌شود.

وبسایت کلینیک دندانپزشکی با آخرین اخبار پزشکی، اخبار علمی و اخبار دندانپزشکی به روز رسانی می شود. دندانپزشکی و تمام خدمات مرتبط با آن در کلینیک های ما با آخرین متدهای روز دنیا انجام می شود. به دندان های خود احترام بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مناسب را انتخاب نمایید! ما به صورت تخصصی و برای اولین بار در ایران درمان در منزل داریم! تمام خدمات مربوط به دندان و دندان پزشکی در منزل شما نیز قابل انجام است. همچنین امکان نوبت دهی به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد. کلینیک زهره به صورت شبانه روزی و با دو شعبه فعال در تهران به نام های کلینیک دندانپزشکی ماهان و کلینیک دندانپزشکی تبسم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اطلاعات تماس را از اینجا ببینید. با تشکر.

منبع: الو دکتر به نقل از گاردین

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره