تراکم سموم در سیستم گوارش و یا در برخی موارد عملکرد ضعیف آن باعث می‌شود که معده منشا بوی دهان شود که با رعایت نکاتی می‌توان آن را از بین برد.

این مساله به خاطر کمبود اسید‌ها و عصاره‌هایی است که به طور طبیعی در معده و روده یافت می‌شوند. بیش از ۹۰ درصد بوی بد دهان به خود دهان مربوط بوده و با رعایت نکاتی می‌توان آن را از بین برد.

بسیاری از بیماری‌ها موادی تولید می‌کنند که در بوی بد دهان قابل شناسایی است. دیابت‌٬ بوی شیرین و میوه‌ای تولید می‌کند٬ بوی تقریبا تند که نشان‌گر بد کار کردن کبد است. وقتی کمبود یک سری اسیدها در بدن باعث شود که نتوانند غذا را خرد کنند٬ و وقتی غذا به خوبی هضم نشود باعث تجمع مواد سمی در معده و دهان می‌شود.

راهکار: مشکلات داخلی را شناسایی کنید

یکی از راه‌ها نوشیدن آب است. برای این کار آب را حدود ۲۰ ثانیه در دهان نگاه دارید تا باعث بالا رفتن ترشح طبیعی بزاق شود. از طرفی این کار به گوارش غذا و از بین رفتن تجمع سموم هم کمک می‌کند. مرکبات و چای گیاهی هم می‌تواند به گوارش بهتر کمک کند.

تمیز کردن زبان

منشا یک‌سوم باکتری‌هایی که به بوی بد دهان می‌انجامد٬ زبان است. اگر زبان تمیز نباشد٬ باقیمانده‌ی غذا می‌تواند به بوی بد بینجامد. بنابراین تمیز کردن زبان حداقل باعث از بین رفتن ۸۵ درصد از باکتری‌هایی می‌شود که مسئول این بوی بد هستند. سعی کنید از مایع دهان‌شوی بعد از مسواک دهان‌تان استفاده کنید تا باکتری‌ها و مواد زائد را از بین ببرد.

مشکلات لثه‌ای

بیماری لثه نوعی عفونت لثه و بافت‌های اطراف دندان است. در کنار لایه‌ی بی‌رنگ باکتری‌ها که روی دندان باقی می‌ماند یکی دیگر از نشانه‌های آن بوی بد دهان است که به مرور اگر درمان نشود به پوسیدگی می‌انجامد و برای دندان‌ها و لثه‌تان بسیار مضر است.

وبسایت کلینیک دندانپزشکی با آخرین اخبار پزشکی، اخبار علمی و اخبار دندانپزشکی به روز رسانی می شود. دندانپزشکی و تمام خدمات مرتبط با آن در کلینیک های ما با آخرین متدهای روز دنیا انجام می شود. به دندان های خود احترام بگذارید و کلینیک دندانپزشکی مناسب را انتخاب نمایید! ما به صورت تخصصی و برای اولین بار در ایران درمان در منزل داریم! تمام خدمات مربوط به دندان و دندان پزشکی در منزل شما نیز قابل انجام است. همچنین امکان نوبت دهی به صورت آنلاین نیز فراهم می باشد. کلینیک زهره به صورت شبانه روزی و با دو شعبه فعال در تهران به نام های کلینیک دندانپزشکی ماهان و کلینیک دندانپزشکی تبسم، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اطلاعات تماس را از اینجا ببینید. با تشکر.

منبع : الو دکتر

توضیح به نقل از الو دکتر: دکتر اروین اسمیگل، متخصص مشهور زیبایی دندان است. او یکی از چهره‌های پیشرو در عرصه‌ی دندانپزشکی است و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیویورک رسما او را «پدر دندانپزشکی زیبایی» نامیده است.

به نقل از سایت کلینیک دندانپزشکی زهره


سایر اخبار :