دستیار تخصصی طب سنتی گفت: طب سنتی ایران در درمان بسیاری از بیماری‌ها موفق عمل می‌کند، اصلاح معده بسیاری مشکلات افراد را از بین می‌برند به عنوان مثال مصرف مربای "به" در درمان بسیاری از سردردها و میگرن مفید است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره کبد اظهار داشت: فساد هضم بیماری‌های پیچیده و صعب العلاجی و بسیاری را ایجاد می‌کند. معده خانه تمام بیماری‌هاست و پرهیز سرآمد همه درمان‌هاست.

به گفته وی بسیاری از بیماری‌ها با مشارکت معده بروز پیدا می‌کند مانند سردردها، میگرن، وزوزگوش،سرگیجه‌، برخی از آلرژی ها، ناباروری‌ها، ریزش مو ، بیماری‌های گوش، بیماری‌های سایکولوژی، بیماری های مفاصل، بیماری‌های اطفال، بیماری‌های نورولوژی، بیماری های چشم، بیماری‌های گوش و حلق و بینی، بیماری های قلبی، بیماری های زنان، بیماری‌های دهان و دندان.

دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: در طب سنتی ایران در درمان بسیاری از بیماری ها موفق عمل می‌کند و اصلاح معده بسیاری مشکلات افراد را از بین می‌برند به عنوان مثال مصرف مربای "به" در درمان بسیاری از سردردها و میگرن مفید است.

رضایی پور افزود: بیماری‌های کبدی ناشی از ضعف کبد، غلبه سردی در کبد بروز پیدا می‌کند. کبد 500 عمل حیاتی را در بدن انجام می‌دهد وباید سوال کرد که چرا امروزه کبد چرب در سنین مختلف به خصوص زیر 20 سال رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: شیوع بیماری‌های کبدی بسیار بالاست و جز شایع‌ترین بیماری مزمن کبدی در آمریکاست و حدود 30 تا 40 درصد افراد بزرگسال به کبد چرب(fatty liver) گرفتارند و چرب شدن کبد موجب بزرگ شدن آن می‌شود.

دستیار تخصص طب سنتی ایران بیان داشت: دیابت، تریگلیسرید‌ها و چاقی از علل عمده بروز کبد چرب است و شیوع کبد چرب در این افراد بالاست. طب نوین برای رفع کبد چرب به افراد رژیم غذایی محدود و ورزش را توصیه می‌کند.

منبع : تسنیم

به نقل از سایت کلینیک زهره